Výstava Zpátky v kameni reflektuje paleontologické lokality na území Prahy, z nichž se některé nacházejí nedaleko holyňské kapličky.

  

Paleontologické bohatství hlavního města inspirovalo fotografku Jolanu Havelkovou (*1966) k uměleckému průzkumu nalezišť zkamenělin (Mušlovka, Lobolitová stráň, Prastav, Požáry, Vyskočilka atp.). Autorka se zaměřila na fosilie s motivy fauny či jejich pozůstatky (mikrofosilie) nebo také na ichnofosilie. Její vícevrstevnaté práce kombinují fotogramy z nalezených zkamenělin, jejich zobrazení, ale také například mapy a topografické symboly. V některých případech jde o privátní nálezy autorky, jindy jde o zápůjčky. Na výzkumu spolupracovala s vědci zabývajícími se paleontologickou a geografickou praxí. Autorka si na výstavu přizvala dva hosty, kteří se ve své tvorbě paleontologii rovněž věnovali – grafika Oldřicha Hameru a paleontologa a básníka Ladislava Zedníka.

  

Oldřich Hamera (1942–2021) celý život kreslil živé organismy i otisky zkamenělých živočichů a původně se chtěl stát přírodovědcem. Zajímal se také o mineralogii a geologii. K důležitému setkání, které ho ovlivnilo na celý život, došlo ve státním podniku ČKD Trakce v Praze, kde pracoval také Vladimír Merhaut, Josef Hampl a Vladimír Boudník. Hamera později vyvinul vlastní originální techniku vrstveného monotypu, kde postupným snímáním otisků odkrýval různé barevné vrstvy nanesené předtím na matrici. Na výstavě jsou prezentovány jeho koláže (Sbírka).

  

Ladislav Zedník (*1977) se od dětství intenzivně zajímá o paleontologii. Je spoluzakladatelem a jedním ze dvou provozovatelů Interaktivního muzea Trilopark. Poezii začal publikovat časopisecky, a to již v roce 2003. Jeho sbírky básní Složenýma očima (Odeon, 2023) a Město jeden kámen (Dauphin, 2015) čerpají z autorovy vášně pro vyhynulé pravěké světy. Za poslední jmenovanou sbírku získal cenu Magnesia Litera za poezii (2016).