Autor, v tuto chvíli žijící ve Švýcarsku, představil své dílo nejen v domovské Bukurešti, ale také Amsterdamu, Paříži, či Basileji. Tudor Ciurescu propojuje tradiční kunsthistorická a filosofická témata, reaguje na výzvy budoucnosti, a to vše posléze glosuje s využitím popkulturních fenoménů a jejich vizuálních kódů. Dokáže brilantně interpretovat jedinečnou, pestrou škálu symbolů, které obklopovaly generaci 90. let. Tedy nyní již téměř třicátníků, kterým většinu života (ne však úplně celý) dokresloval internet a jeho bezedné králičí nory.

 

Do Galerie Sibiř přináší dva různé segmenty v chronologickém pořádku, který je univerzálně dán. Jeho hlavní médium, tedy objektová tvorba, je reprezentováno ozbrojeným cherubínem a ikonickou stavbou brněnského krematoria, která autora silně inspirovala v rámci koncepce výstavního celku. Tyto představují začátek a konec, možná i dobro a zlo, rozhodně však dva protiklady, které jeden bez druhého nemohou fungovat. Náplň mezi dvěma konci je tvořená sérií airbrushových maleb, které komunikují současná i nadčasová témata. Povědomé symboly zahalené v monochromatické mlze, která je činí o něco méně hlučné.

 

Heruvim je dlouho očekávanou výstavou zahraničního autora v husovickém off-spacu, a přestože je autor stále více rozpoznávaným tvůrcem na mezinárodní scéně, přijal nabídku na výstavu jako výzvu a připravil cyklus ušitý Brnu na míru. Oslavme společně začátek temných, pozdně podzimních dní v duchu post internetu, dystopie, ale i dobře mířeného humoru a nadsázky.