Pro
fotografii je vlastní světlo, které vyvolává obraz. Světlo vytlačuje stín. Ale
fotografie je spravedlivější, jelikož černá není vždy ve stínu.

 

Text:
Václav Kopecký

 

 


” .. mramorovému
balvanu není vlastní lidská forma. Michelangelo se vytesáním Davida dopustil
násilí na mramoru, znetvořil kus nádherného kamene. Mramor se nestal mramorem –
ale Davidem.  (…)  Z mramoru je třeba vytvářet formy, které by vyplývaly
z jeho vlastního těla, a vytesaná krychle nebo jiný tvar jsou cennější než
jakýkoli David. Totéž platí i v malířství, ve slově, v hudbě.”

 

Kazmir Malevič, (Suprematické zrcadlo), Praha
1997, s. 22

 

 

 

Výstava 
“Slábnoucí světlo, sílící stín” autorů Pavla Baňky, vedoucího
ateliéru Fotografie na Fakultě umění

a designu Univerzity J.E.Purkyně v Ústi nad
Labem a Václava Kopeckého, absolventa téhož ateliéru, je poslední z celoročního
projektu galerie ENTRANCE “Vzor nebo vzdor”, založeného na
dvojvýstavách profesorů českých vysokých uměleckých škol se
svými
studenty.

 

 

Pro
fotografii je vlastní světlo, které vyvolává obraz. Světlo vytlačuje stín. Ale
fotografie je spravedlivější, jelikož černá není vždy ve stínu.

 

Text:
Václav Kopecký

 

 

” .. mramorovému
balvanu není vlastní lidská forma. Michelangelo se vytesáním Davida dopustil
násilí na mramoru, znetvořil kus nádherného kamene. Mramor se nestal mramorem –
ale Davidem.  (…)  Z mramoru je třeba vytvářet formy, které by vyplývaly
z jeho vlastního těla, a vytesaná krychle nebo jiný tvar jsou cennější než
jakýkoli David. Totéž platí i v malířství, ve slově, v hudbě.”

 

Kazmir Malevič, (Suprematické zrcadlo), Praha
1997, s. 22