ScreenLab: 2046 / Jiří Rouš
Tématem prosincového ScreenLabu jsou interakce mezi tělem a počítačovými systémy. Je naše tělo samo o sobě nejdokonalejším nástrojem pro ovládání techniky? Jak reagují algoritmy na naši fyzickou přítomnost v prostoru? Dvě audiovizuální představení založené na interakci infra-světla a biomagnetismu představí Jiří Rouš a 2046.
Parrallels 01
– Performance zachycující pohyby těla v osách X a Y. Hudebník, performer a hráč na teremin vystupující pod jménem 2046 představí svůj nový nástroj Parrallels 01, který je založen na obecně dostupných senzorických technologiích a lehkém tabu lidského projevu.
2046 je absolventem AVU (studoval obory malba a digitální média, krátce studoval v San Francisco Art Institute (2006)). V Jeho současná tvůrčí práce se zaměřuje na interakce mezi lidským tělem, stroji a objekty, poslední dobou se zabývá i médii ve veřejném prostoru a problematiku creative commons. Spolupracoval na vývoji počítčových her využívajících biologické ovladače (bio-feedback) a různé netradiční formy interaktivity. Provozuje internetové rádio Monkey on the Orb, je spolupracovníkem portálu Artycok.tv. Společně s Erikem Sikorou vystupuje jako duo Ne I, hraje na teremin a staví nový hudební nástroj z dekonstruovaného křídla Petrof. (o—-o.info)
Před třetí bouří
– Hudebník a tvůrce obrazových algoritmů Jiří Rouš vystoupí v sólovém představení Před třetí bouří. Příznačným rysem jeho tvorby je zájem o rozpad, nedokonalé struktury a chyby. Blízko tomuto tématu je hluková hudba a hluk všeobecně. V této audiovizuální miniatuře používá senzorický interface, který mu dovoluje fyzicky komunikovat s počítačovým genrátorem obrazu a zvuku. Používá “živý” systém, který se dokáže samostatně rozvíjet, vytvářet prostorovou hloubku a “hmotu”. Během představení s částečně autonomním obrazem komunikuje pomocí minimálních gest a posunků a snaží se jeho další vývoj ovlivnit. Ačkoli je performance založena na složitých softwarových principech (nástroje Processing a Chuck), jde především o hledání křehké rovnováhy mezi strojem a člověkem. Výsledek intuitivní hry je k vidění a slyšení během představení v podobě low-noisového zvuku a stroze grafické projekce.