© Kriszta Erdei

Představa o publikačních aktivitách umělců se v posledních desetiletích změnila. Svoji úlohu v tom sehrálo zejména rozšíření uměleckého trhu a globalizace uměleckých praktik v kombinaci s nástupem digitálního umění a zavedením nových způsobů výroby a oběhu. Tiskové a digitální projekty využívají experimentální formáty a mažou rozdíly mezi uměleckými tiskovinami, kurátorskými experimenty a dalšími vydavatelskými podniky. Cílem prezentace kurátorky a historičky umění Beáty Istvánko je shrnout historii nezávislého uměleckého vydávání v Maďarsku po roce 2000 prostřednictvím činnosti budapešťské ISBN books+gallery.

 

Přednáška se uskutečňuje v době jejího studijního pobytu v Praze, kam přijela na základě udělení Fotograf Residency pro kurátory / kurátorky a umělce / umělkyně ze zemí Visegrádské čtyřky a Gruzie.