PERFORMANCE LAB: Sonda do současné české performance
15.3.2011
JAKUB ADAMEC: TURBO SHUT UP ARMAGEDDON, 2007
MICHAL PĚCHOUČEK: Sběratel, 2003
16.3.2011
RADIM LABUDA: Vyhlížet, co přichází, 2009
PETR SKALA: Sání, 2010
17.3.2011
MATĚJ KOLÁŘ: OM MANI PADME, 2010
VERONIKA SLÁMOVÁ: Funši gejši, 2010
18.3.2011
ONDŘEJ BRODY: Artstar, 2004
MATYÁŠ CHOCHOLA: Moje první video – Mumie 2002, ed. 2010
19.3.2011
BARBORA KLEINHAMPLOVÁ: Devilry, 2010
ANITA SOMROVÁ: Princ, 2009
20.3.2011
DAVID HELÁN: I. Sjezd, 2008
PAVLA SCERÁNKOVÁ: Parking, 2009
21.3.2011
PAVLA MALINOVÁ: Love Will Tear Us Apart, 2009
JANEK ROUS: Sopka, ze série Krajinka z dovozu, 2009
23.3.2011
TOMÁŠ MORAVEC a ROMAN ŠTĚTINA: Propíchnout pláště, 2010
DENISA FIALOVÁ a ANNA DRDOVÁ: Den_zen, 2010
24.3.2011
TOMÁŠ HODBOĎ: Osel, 2010
MARTINA RŮŽIČKOVÁ: Kačica, 2010
25.3.2011
TOMÁŠ KOUBA: Hyena, 2010
FILIN KRUG: Bitte Destroyer, 2010
26.3.2011
EVA JIŘIČKA: Zasedací pořádek, 2008
EVA KOŤÁTKOVÁ: Sezení rovně, 2008
27.3.2011
DOMINIK LANG: Walking Blackboard, 2006
JAN PFEIFFER: Bez kontroly, 2010
28.3.2011
KLÁRA JIRKOVÁ: Take Me Home, 2008
KLARISA KLEINEROVÁ: Bez názvu, 2010
V souvislosti s výstavou Niny Beier, Jiřího Kovandy a Marie Lund představuje Centrum současného umění DOX doprovodný projekt zaměřený na podoby současné české performance. Prostřednictvím živých akcí, site-specific intervencí, projekcí existujících záznamů, diskusí a přednášek jsou kladeny otázky týkající se aktuálních podob performance jako výtvarného média. Jedním z klíčových témat je obsahový či významový posun performance a reflexe odkazu dnes již „tradičních“ akcí ze 70. a 80. let v díle autorů mladší generace. Jedním z průkopníků české performance byl i Jiří Kovanda. Jeho vliv na současnou uměleckou scénu může být chápán jak z uměleckého, tak z ryze osobního hlediska: od přímých návazností a rekonstrukcí jeho akcí až po osobní vztahy vznikající mimo jiné díky Kovandově pedagogickému působení na Akademii výtvarných umění v Praze a na Univerzitě J.E.Purkyně v Ústí nad Labem.
Mezi další témata, která by měl projekt otevírat, patří například vztah performance ke galerijnímu prostředí v kontrastu ke specifickému místu a času, ve kterém akce probíhá, nebo problematika hranic mezi performancí jako formou výtvarného umění a hudebním či divadelním vystoupením. Projekt je koncipován jako živá platforma, v rámci které bude možné sledovat různé tendence, názory i přístupy.
Karina Kottová
Projekce záznamů performancí
Tato část projektu představí vždy dva paralelní záznamy uskutečněných performancí a akcí současných mladých umělců a umělkyň. Každý den bude představena nová dvojice autorů, jejichž díla mohou být tematicky příbuzná, nebo naopak konfrontační. Během této „sondy“ budeme tvořit přehled autorů a děl, která jsou součástí projektu. Videoprojekce probíhají v přízemí vedle schodiště.