Zahájení umělecké intervence a přednáška kolektivu No Fun s názvem Stručný návod pro gamifikovaný život.

 

Každodennost je gamifikovaná, stejně jako město a náš pohyb. Hry/aplikace/datové sběrny jako Pokémon Go překrývají náš život sítí, v níž se každý okamžik může stát produktivním. Čekání ve frontě, nuda na přednášce, únavný videocall se najednou stává příležitostí vydělat alespoň pár bodů ve virtuálním světě. Play-to-earn modely za rohem a na horizontu nový druh gig-gamified ekonomiky se tážou, jak moc kybernetizovaný imperativ efektivity překryl veškerý prožitek z obyčejné procházky městem. Prostor už není co býval a v performativní přednášce se spolu ponoříme pod povrch komputační sítě AR aplikací a odhalíme obvody, které ji pohání. A jestli uprostřed toho všeho je (ještě) místo pro nečekanou empanciaci. Účastí na přednášce zvednete svůj intelektuální level o 4 body. Přednášku povede No fun kolektiv, zastupuje Markéta Soukupová a Ondřej Trhoň.

 

No Fun kolektiv se svým názvem odkazuje ke stejnojmenné eseji herní*ho teoretika*čky a vývojáře*ky Bonnie Ruberg a pomyslně také pomrkává na rigidní binární videoherní diskurz rozdělující hry na zábavné a seriózní. V rámci výstavy Gamifikace připravili pro Galerii Hraničář uměleckou intevenci v podobě hry do herního automatu FIKMAT.