Dlouholetým výstavním tématem Bludného kamene je zvuk a zvuková prostředí. S tím koresponduje i pokračující spolupráce s Magdalénou Manderlovou a Michalem Kindernayem. Na podzim loňského roku představili tito umělci v Galerii Cella průzkumy terénu souvisejícího s řekou Opavou a zvuky, které vydává a které kolem ní zní. Nyní se tvůrci chystají svou dvouletou práci uzavřít a představit veřejnosti.

 

Podmanivá zvuková instalace využívající prostorový zvuk přenese návštěvníka do zvukové krajiny Opavska. Oba umělci dlouhodobě sbírají terénní nahrávky z putování po kraji a po proudu řeky Opavy. Kromě toho, že desítky nahrávek i nově vzniklé kompozice zazní ve výstavním prostoru, stávají se výchozím materiálem pro internetový zvukový archiv. Online archiv nazvaný Zvuky Opavy by pak měl být trvale rozvíjenou databází zvuků Opavska a okolí, k jejímuž plnění autoři zvou zvukové nadšence i širokou veřejnost. Výsledkem spolupráce s místními je pak publikace Opava: Po proudu zvuku, kterou autoři pokřtí na vernisáži výstavy. 

 

kurátor: Martin Klimeš