Célinova jediná divadelní hra zahrnuje všechna témata, která později zpracoval ve své ceněné prozaické tvorbě. Zahořklý Céline v „Církvi“ tepe meziválečnou společnost. Tematicky se dá hra rozdělit do čtyř částí: kolonialismus, kapitalismus, antisemitismus a socialismus.

Svět je Célinovi panoptikem odsouzeným k záhubě. Hrdinu příběhu symbolicky představuje doktor procházející světem, který nelze vyléčit.

Inscenace je rozdělena do dvou rovin, v první je Céline autorem postupně sžíraným vlastní zlobou a stylem, ve druhé postavou své nepříliš podařené hry, která se ale stala předobrazem Célinova nejslavnějšího románu „Cesta do hlubin noci“ a nastartovala jeho výjimečnou literární dráhu a zároveň cestu k vlastní zkáze.

odborná spolupráce a překlad: Anna Karenina
režie: Michal Pěchouček a Jan Horák
dramatizace a dramaturgie: Jan Horák
scénografie: Michal Pěchouček
výtvarná spolupráce: Dominik Gajarský a Martina Holá
inspice: Hana Pešková

hrají: Gabriela Míčová, Marie Švestková, Petra Lustigová, Karel Dobrý

česká premiéra: 7. října 2012 ve 20.00 hodin

představení trvá cca 70 minut.

Inscenace Církev vznikla za podpory festivalu ..příští vlna / next wave…

Karel Dobrý byl za roli Bardamu/Céline nominován na Cenu Alfréda Radoka 2012 v kategorii Nejlepší mužský herecký výkon