První ze série projekcí v cyklu připraveném Kryštofem Kočtářem a Kryštofem Pátrou poskytne filmovou exkurzi do 90. let a krátkých experimentálních filmů Martina Ježka a Martina Klappera ve formátu Super8.

 

Zdánlivý chaos v mantinelech přísných strukturálních postupů Ježkových filmů m.s. energoprojekt (1998, Super8, col, 11 min.) a Beseda (1999, Super8, b/w, 15 min.) se potká s Klapperovými filmy N.Y. 1995 (1997, Super8, col, 7 min.) a PUSINKY´99 (1999, Super8, col, 5 min.) promyšleně komponovanými přímo v kameře. 

 

Následná společná live performance zdůrazní fyzickou podstatu filmového pásu i konceptuální podstatu hudby. Povrch nalezených Super8 filmů byl Martinem Klapperem mechanicky a chemicky narušen v duchu postupů materiálového filmu: bělením, tónováním, ručním malováním, škrábáním nebo vrstvením. Tento materiál je při projekci dál ručně manipulován a dekonstruován Martinem Ježkem v závislosti na živém soundtracku, který Martin Klapper vytváří za pomoci elektronických nástrojů nebo ozvučováním různých běžných předmětů.