Katarína Hládeková a Ondřej Homola: Staré auto
Výstava jako road-movie. Dé jedničku lemují prázdné kelímky od kávy, plechovky Red Bull a krabičky od cigaret. Dvojice hlavních hrdinů přijíždí v nablýskané stříbrné káře, která už má něco najeto, potenciál pro další dobrodružství by tu ale ještě byl. Hlavní zápletka je jasná: dilema tolika majitelů ojetých vozů. Opravovat, investovat, kam až zajít? Anebo se černé díry na peníze raději zbavit? Auto, konkrétně legendární Škoda Octavia 1, jako společník na dovolené v Chorvatsku, pomocník pro převážení materiálu do ateliéru i objekt a spouštěč malých rodinných dramat. Má svou praktickou a citovou hodnotu, může se ale stát i přítěží. Jak dopadne cesta plná nástrah na trase Brno-Praha? A dojede taky převodovka?
Katarína Hládeková (*1984)
je umělkyně a kurátorka. Absolvovala studium volného umění na košické KVUaI a brněnské FaVU, kde v roce 2018 dokončila doktorandské studium. Jejím hlavním autorským zájmem je zkoumání povahy vizuálního zobrazení, kterou dlouhodobě prověřuje prostřednictvím tématu modelu. Zajímají ji sebereferenční postupy v umění a napětí mezi nápodobou a realitou. Formálně se pohybuje na pomezí médií objektu, instalace, fotografie a občas také pohyblivého obrazu. Od roku 2012 se kromě volné tvorby věnuje také pedagogické činnosti. Aktuálně působí na FaVU v Brně. V roce 2016 byla nominována na Cenu Jindřicha Chalupeckého; v roce 2018 pak na Cenu NOVUM. Jako kurátorka je (spolu)autorkou několika výstavních projektů realizovaných Galerií TIC, kde se aktivně podílí i na koncepci a realizaci výstavního programu. V minulosti prošla řadou projektů stojících na hranici volného umění a vystavování (Galerie 1k15, Galerie Jádro, Solo offspace, GRAU kllktv). Ve volném čase píše recenze pro artalk.cz.
Ondřej Homola (*1984)
je absolventem studia malby na brněnské FaVU, na které také v roce 2018 započal své doktorandské studium v oboru grafický design. Jako autor se profiluje na pomezí disciplín volného umění a užité grafiky. Jeho tvorba je charakteristická mixovaním různorodých médií – například kresby, malby, drobných objektů a soch. Stejně tak pracuje s podněty a obsahy svých děl, které často čerpají z popkulturních fenoménů, denních zpráv a internetu. V současné době je asistentem v ateliéru Malba 2 Luďka Rathouského. Je zakladatelem a provozovatelem nezávislého galerijního prostoru Solo offspace a několika dalších brněnských galerijních pop-upů. Během studií abslovoval stáž na belgické École de Recherche Graphique v
Bruselu. Pravidelně vystavuje u nás i v zahraničí. Mezi jeho posledné výstavní projekty patří výstava Suckess (Strom Art Gallery Brno) nebo skupinový projekt N is for Nature (Forum Stadtpark Graz).