Greg Evans: Karel Teige Between the Art Market and Poetry Made by All
Lze nějak smířit dichotomii, kterou Karel Teige předkládá ve své eseji Jarmark umění, mezi jeho obhajobou radikální, osvobozující estetiky avantgardy obecně – a surrealismu zvláště – a jeho přesvědčením, že vznikne společnost, v níž budou umění tvořit všichni? A to především vzhledem k tomu, že společnosti, které si mohou nárokovat tradici, v níž „dělají umění všichni“, byly podloženy společenskými a kulturními strukturami svázanými tradicemi, které se avantgarda snažila rozbít? Jako krok k odpovědi na tuto otázku se budu zabývat konkurenčními definicemi „participativního umění“ (od tradičního lidového umění až po surrealisty a Fluxus) a rozdílnými estetickými, sociálními a zkušenostními skutečnostmi, které odrážejí, až po rozdílné interpretace samotné povahy umění.
Greg Evans je spisovatel a překladatel, jehož povídky a eseje vyšly v časopisech, jako jsou Listy, Tvar, A2, Analogon, Host a Contradictions. Psal také pro časopis Green Social Thought a působil v jeho redakční radě. Jeho překlad knihy Karla Teigeho Jarmark umění nedávno vydaly nakladatelství Contradictions a RAB-RAB Press.