Ekonomie nechtěných přátelství
Ústředním tématem výstavy je masivní vstup elektronických medií do mezilidské komunikace, kdy dochází k oddělení spaciálního a komunikačního kontaktu. Tento fenomén z jedné strany destruuje „tradiční“ komunikační společenství dané právě spaciální blízkostí a na straně druhé utváří společenství nová, která však mnohdy vyvolávají v členech těchto „komunit“ pocit sounáležitosti a komunální participace s osobami jejichž reálná identita jim mnohdy zůstává neznáma. Díky této tendenci dochází nejen k odosobnění mezilidské komunikace, ale také k utváření pocitu souručenství/sounáležitosti s jakýmisi formami pseudo-komunit, které v účastnících vyvolávají pocit, že jsou součástí většího celku, ale paradoxně jsou tak vtahováni do jisté formy sociální izolace a individualismu. Cílem výstavy je tyto změny nejen reflektovat a vymezit se proti nim, ale také atestovat vliv těchto změn na vztahy v současné společnosti.
Kurátorka: Markéta Stará