Dialog 21 — Lewis Watts — Oomaka Tokotakiya
Dialog 21
Nejnovější výstava představí Dialog 21, oslavující výročí výstavy Praha – Los Angeles 1989, a dva významné americké fotografy Lewise Wattse a Kena Marchionna. Vernisáž bude doplněna přednáškou Barbary Benish, americké umělkyně žijící v ČR.
V roce 1989, Zdenka Gabalová, Barbara Benish spolu s dalšími umělci uspořádaly první společnou výstavu umělců z Los Angeles a Prahy. Bylo to poprvé po téměř čtyřiceti letech, kdy se nejen výtvarná díla a umělci přímo setkali. Byla to opravdu průlomová výstava. O patnáct let později, v roce 2004, uspořádala česká NNO Art Dialogue uspořádala v Los Angeles i v Praze výstavu "Certain Traces: Dialogue Los Angeles-Prague, 2004". Výstava v AC představí její rozšířený výběr.
Oomaka Tokotakiya – Jízda budoucích generací
V roce 2004 pozvali členové indiánského kmene Lakota fotografa Kena Marchionnyho, aby dokumentoval Oomaka Tokotakiya, Jízdu budoucích generací. Její účastníci každý rok v prosinci urazí na hřbetech koní více než 300 mil. Původně se konala jako vzpomínkový akt na ty, jež zemřeli při masakru na Wounded Knee, dnes Jízda pokračuje jako současné vyjádření životního způsobu Amerických Indiánů, a nabízí svým účastníkům osobní prožitek tradiční Lakotské kultury. Především pro mladé lidi z kmene Lakotů, stejně jako pro všechny ostatní účastníky, je zdrojem síly, chce posilovat jejich hrdost a vůdčí schopnosti budoucích kmenových náčelníků.
V roce 2006, po žádosti místních mladých aktivistů zahájil Ken projekt Future Generations Teen Photojournalism Project, jehož cílem je naučit středoškolské studenty z lakotských indiánských rezervací fotografovat. Společně vytvářejí rozsáhlý archív této nově vzniklé tradice.
Důkaz
Lewis Watts se snaží vizuální cestou dokumentovat kulturu, historii i současné zkušenosti v afroamerických komunitách. Používá fotografii jako nástroj svého vidění kulturní krajiny i jako způsob kladení otázek. Její zkoumání vytváří základ pro jeho fotografické a dokumentární úsilí. Na této výstavě prezentuje výtvarná díla z Oaklandu v Kalifornii, New Orleans v Luisianě a z Harlemu (New York), z komunit se silným kulturním a historickým dědictvím, jež se odráží v krajině a v lidech, kteří v ní žijí a pracují. Mnoho z jeho výzkumu je zaměřeno na kulturní krajinu venkovských i městských afroamerických komunit a na vizuální stopy jejich propojení.