Akce nahrazuje vernisáž, která se v souvislosti s opatřeními nemohla uskutečnit. Jedná se o přátelské setkání s autorkou, kurátorkou a vedoucí programu Umění pro město.

 

Výstava je výběrem z obsáhlejší sbírky sloganů, které si Jolana Havelková zaznamenávala při cestách Českou republikou. Hesla mapují období ohraničené světovými zvraty ve společnosti: krizí finanční v letech 2008–2009 a krizí pandemickou (2020–2021).

 

Texty na billboardech obvykle vybízejí k uskutečnění nejrůznějších snů, motivují ke koupi nějakého produktu či k ochraně majetku a zdraví. Absencí předmětu reklamy se tato přivlastněná hesla stávají hrou se slovy. Poskytují téměř bezbřehý prostor pro imaginaci, vybízejí k zamyšlení nad obsahem a smyslem textů, které nás léta obklopují.

 

Vizuální podoba Básní z dálnice se stala podkladem pro rétorickou performanci Davida Dvořáka a Tomáše Jeřábka, kterou je možné si poslechnout přímo v galerii Vltavská pomocí QR kódu, nebo na webových stránkách www.basnezdalnice.cz

 

Tento projekt byl vybrán odbornou porotou k realizaci z otevřené soutěže projektu Galerie Vltavská. Galerie Vltavská vznikla spoluprací Dopravního podniku hlavního města Prahy a Galerie hlavního města Prahy v rámci programu Umění pro město jako prostor pro dočasné umělecké intervence.