Galerie hlavního města Prahy v rámci programu Besedy s galeristy nabízí jedinečnou příležitost prohlédnout si zákulisí zajímavých galerií a seznámit se významnými osobnostmi české kultury – tentokrát zveme zájemce na beseda s Janem Třeštíkem v Prinz Prager Gallery, kde až do 25. 6. 2011 vystavují Anežka a Jakub Hoškovi.

Soukromá prodejní galerie Prinz Prager Gallery, jejímž zakladatelem a ředitelem je Jan Třeštík (bývalý ředitel ……GASK v Kutné Hoře), byla založena v roce 2008 s cílem prezentovat kvalitní současné umění na profesionální bázi. Základ fungování spočívá na spolupráci s vybranými umělci (J.G. Dokoupil, Laďa Gažiová, Petr Pastrňák, Petr Písařík, Zbyněk Sedlecký, Antonín Střížek, Evžen Šimera, Jakub Špaňhel a další), které galerie představuje prostřednictvím samostatných i skupinových výstav, stejně jako účastí na veletrzích umění. Prinz Prager Gallery sídlí v areálu M FACTORY (v minulosti tovární komplex na výrobu šunky), který je mimo jiné zázemím i několika designových studií.

Více než dvacet děl mladých progresivních umělců Jakuba Hoška a Anežky Hoškové nazvanou Paranoid Couch Potato je možné v Prinz Prager Gallery zhlédnout od 18. května do 25. června 2011. V rámci výstavy představují oba sourozenci, kteří jsou považováni za jedny z nejvýraznějších představitelů současné generace mladých českých umělců, svá nejnovější díla včetně jednoho společného, v nichž se mísí a prolíná kresba, akvarel a malba se speciální technikou Jakuba Hoška.

Jakub Hošek a jeho sestra Anežka už delší dobu působí jako iniciátoři hudebních a výtvarných aktivit na pražské a brněnské umělecké scéně. V roce 2002 dali dohromady projekt Indie Twins, v rámci kterého fungují jako kurátoři a DJs. S tímto jejich působením souvisí také prostor A.M 180, kombinující funkci obchodu s alternativní hudbou a příslušenstvím s galerií a filmovým klubem. Jakub Hošek absolvoval malířskou školu Vladimíra Skrepla na AVU v Praze. Jeho malba i užitá grafika se doplňuje s životním stylem. Hoškův styl je spojený s kulturou hudebních plakátů, komiksů, obalů alb a grafického designu i stylu oblékání. Anežka Hošková používá symboliku tattoo 50. let, alternativniho komixu, fashion designu, heavy metalové kultury, post romantické literatury, indie music estetiky, cartoon filmu nebo si teď taky třeba hravě střílí z náboženského fundamentalismu.