“Prostorová instalace Jogín pracuje s architektonickou dispozicí galerie, kterou dělí na dvě části, a tím i na dvě vzájemně se prostupující, ale vizuálně odlišné situace. Hlavním motivem je vztah vnějšího a vnitřního. Základem je sochařský objekt z nalezených kovových tlakových nádob budovaný podle tvaru vnitřní dutiny, kterou vytvářejí. Svařovaná struktura, vestavěná do sádrokartonové stěny, je v prostoru galerie instalovaná tak, aby každý z rozdělených prostorů nabízel jinou vizuální zkušenost. Důležitým aspektem instalace je pro mě princip recyklace již existujících technických nádob, které mají vlastní estetiku a funkci, jež se nesnažím maskovat nebo přetavit do jiného stavu. Název Jogín implikuje zaujetí určité pozice v prostoru a může naznačovat i vztah vnitřních a vnějších souvislostí. Především je ale odkazem na stejnojmenné dílo Karla Nepraše z roku 1995, které využívá formálně podobný jazyk postavený na vztahu plochy a v ní existující dutiny. Neprašův Jogín je jednou z mých nejoblíbenějších autorových soch a jednou z nejlepších realizací ve veřejném prostoru Ostravy.”

  

Libor Novotný je absolvent Fakulty umění Ostravské univerzity, ateliéru Volné grafiky Eduarda Ovčáčka, ateliéru Intermédií Petra Lysáčka (2002–2007) a doktorského programu Vizuální komunikace na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (2009–2014). Vedle tvůrčích aktivit, v nichž se Novotný nejčastěji vyjadřuje prostřednictvím instalace, objektu kresby, je důležitá i jeho aktivní kurátorská a organizační činnost. V minulosti v tomto segmentu například proslul nápadem provozovat „outdoorovou“ Galerii Kaluž (spolu s Janou Zhořovou). V letech 2010–2021 byl spoluorganizátorem ostravského festivalu umění ve veřejném prostoru Kukačka. Libor Novotný je finalista Ceny Exit (2007). V současné době působí jako asistent ateliéru Kresby Josefa Daňka na Fakultě umění Ostravské univerzity a na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.