Výstava zamýšlená jako součást připomínky 50. výročí založení Moravské galerie v Brně si klade za úkol přiblížit život muzea umění co nejširšímu publiku. Východiskem pro její koncepci je uplatnění poněkud provokativního principu, kdy je výběr a výsledná skladba exponátů svěřena do rukou neprofesionálů – zajímavých osobností pocházejících z různých profesních i společenských oblastí. Jednotlivá díla tak budou vybírat například veřejné osoby, lidé mající praktická povolání, na koncepci výstavy se budou podílet i kolegové kurátoři, lidé z příbuzných uměleckých oborů nebo tzv. idolové z řad zpěváků či herců. Formou krátkých popisků, citací, popřípadě fotogra? í se návštěvníci dozvědí, co jednotliví lidé zvolili a jaký k tomu měli důvod. Projekt se snaží ukázat, že při koncipování výstavy lze pracovat s lidmi pohybujícími se vně muzeální či galerijní instituce, vycházet z jejich hodnot, pojmů a klasi? kace světa.

Moravská galerie v Brně tímto projektem navazuje na ideu sběratelství a zároveň se pokouší mapovat rozmanitost vkusu. Atraktivita projektu leží jednak ve sféře umělecké – na výstavě budou představeny exponáty napříč celým spektrem sbírkového fondu MG – a také ve sféře mimoumělecké, která spočívá ve výběru atraktivníchexterních spolupracovníků z řad veřejnosti. Vychází z předpokladu, že zdánlivě laskavý ráz muzeálních institucí ve skutečnosti představuje složitě kódovaný mechanismus, který aktivně odděluje prostor umění od okolního světa. Také diváci sehrávají mnohem důležitější roli než dříve, dotvářejí jednotlivé instalace i samotná díla, je od nich očekávána interaktivita, jsou zapojováni do uměleckého života. Zažité konvence a muzeální strategie střídá potenciál vstřícnosti, her možných významů včetně zkoumání a manipulace s muzeálním kontextem.